Erasmus+

Херсонський національний технічний університет отримав грант за Європейським проектом GameHub

GameHub – це проект університетсько-підприємницької кооперації в галузі ігрової індустрії України в рамках програми Європейського Союзу Ерасмус+.

Проект GameHub створений задля вдосконалення вищої освіти і розвитку у студентів знань, умінь, навичок для створення стабільного, яскравого і творчого українського сектора розробки комп’ютерних ігор, що міг би бути на глобальному рівні достатньо конкурентоспроможним, а також визнаним культурно.

Херсонський національний технічний університет є партнером міжнародного консорціуму з виконання проекту Erasmus+ №561728-EPP-1-2015-1-ES-EPPKA2-CBHE-JP «GameHub: University-enterprises cooperation in game industry in Ukraine». Метою цього партнерства є забезпечення українських студентів інженерного напрямку знаннями та навичками у сфері дизайну та розробки комп'ютерних ігор для збільшення можливості студентів працевлаштуватися і самоствердитися. З цього погляду, розвиток співробітництва «університет-підприємство» є важливим для поліпшення інженерної освіти за рахунок сприяння і інвестування у сферу українських високих технологій.

23 листопада 2015 р. в університеті Деусто (м. Більбао, Іспанія) відбулася перша робоча зустріч міжнародного консорціуму, членами якого також є університети Іспанії, Польщі, Австрії та України в рамках трирічного проекту GameHub.

На зустрічі розглядалися ключові питання, пов'язані з розробкою і реалізацією завдань проекту.

Команда Херсонського національного технічного університету (д.т.н., професор Шерстюк В. Г. та к.т.н., доцент Ляшенко О. М.) успішно представили на засіданні свою доповідь, що була присвячена розробці стратегії просування результатів виконання проекту «GameHub: University-enterprises cooperation in game industry in Ukraine».

Було відзначено, що актуальність представленого проекту не викликає сумніву, оскільки сфера інформаційно-комунікаційних технологій та ігрової індустрії в українських ВНЗ вимагає розробки нових підходів: потрібно надати студентам необхідні технічні знання та навички, і в той же час залишити можливість зосередитись на трансверсальних компонентах дизайну комп’ютерної гри.

Ще молодій ігровій індустрії України бракує компетентних співробітників внаслідок невідповідності тих знань, що отримані в університеті, сучасному сталому попиту на ринку праці. Мета проекту – вибудувати мости для взаємовигідного об’єднання університетів та підприємств ігрової індустрії задля співпраці та заохочування широкого кола студентів і фахівців до нових творчих внесків у сфері інформаційно-комп’ютерних технологій в Україні.

Головна роль ХНТУ в реалізації проекту GameHub полягає в створенні інфраструктури та відкритих освітніх ресурсів, їх інтеграції в університетські навчальні програми і тренінги, а також тісній співпраці з місцевими підприємствами у сферах інформаційно-комунікаційних технологій та ігрової індустрії.

Усна доповідь нашої команди, підкріплена Power Point-презентацією, викликала загальний інтерес учасників та жваву дискусію. Загалом, робоча зустріч членів міжнародного консорціуму була доволі цікавою та плідною.

 

Координаційна зустріч в рамках проекту «GameHub: University-enterprises cooperation in game industry in Ukraine»

З 11 по 15 квітня 2016 р. в університеті Деусто (м. Більбао, Іспанія) відбулася координаційна зустріч партнерів консорціуму в рамках трирічного проекту за програмою Erasmus+ «GameHub: University-enterprises cooperation in game industry in Ukraine», одним з учасників якого є Херсонський національний технічний університет. Від нашого університету в зустрічі приймала участь делегація у складі д.т.н. професора В.Г. Шерстюка, к.т.н. доцента О.М. Ляшенко та к.т.н. доцента М.В. Жарікової.

У цій зустрічі також прийняли участь представники інших провідних університетів України, що входять до консорціуму: Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», Київського національного університету будівництва і архітектури, Одеського політехнічного університету, Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника та Донецького національного технічного університету.

З боку європейських партнерів були присутні представники проектних груп з University of Deusto та Foundation of Deusto (м. Більбао, Іспанія), AGH University of Science and Technology (м. Краків, Польща), FH Joanneum University (Грац, Австрія), Virtualware Labs (м. Більбао, Іспанія), Quality Austria (м. Відень, Австрія).

В рамках координаційної зустрічі професорами університету Деусто та провідними співробітниками Virtualware Labs було представлено доповіді з інноваційних розробок у сфері комп’ютерних ігор та організовано тренінги для українських партнерів.

Для представників українських університетів також було проведено цікаву екскурсію по обладнаним за сучасним рівнем лабораторіям інженерних підрозділів FabLab та DeustoTechLife університету Деусто, що дало змогу оцінити можливості та досягнення цього провідного у сферах розробки комп’ютерних ігор та професійної підготовки фахівців з цього напрямку європейського вищого навчального закладу.

Велике враження на нашу делегацію справило відвідування інженерного факультету університету Деусто, багатопрофільна дослідницька група якого представила ігрові розробки у сфері охорони здоров’я, телебачення та мобільних технологій. Остання розробка лабораторії DeustoTechLife – «Kineage» – це гра для людей з обмеженими інтелектуальними можливостями на основі Kinect, і вона є, безперечно, дуже цікавим та важливим соціальним проектом.

Програмою зустрічі було передбачено проведення навчальних тренінгів для українських партнерів проекту, в ході яких учасників проекту познайомили з новітнім програмним забезпеченням для розробки комп’ютерних ігор. Учасникам тренінгів було запропоновано створити комп’ютерну гру за допомогою ігрового движка WIMI5, і це завдання командою нашого університету було успішно виконане.

За поданням координатора проекту від університету Деусто в ході робочих засідань команда нашого університету також представила структуру та контент web-сайту проекту та подальшу стратегію просування результатів виконання проекту.

Доповідь нашої команди викликала загальний інтерес партнерів проекту та жваву дискусію. Під час обговорення стратегії просування проекту між зарубіжними та українськими колегами було досягнуто домовленості про організацію взаємодії щодо подальшої роботи над проектом.

Сподіваємося, що координаційна зустріч сприятиме успішному старту співробітництва не тільки з зарубіжними колегами, а й з колегами з навчальних закладів різних областей України задля досягнення спільної мети – об’єднання університетів та підприємств ігрової індустрії для співпраці та заохочування широкого кола студентів і фахівців до нових творчих внесків у сфері інформаційно-комп’ютерних технологій в Україні.

Наступну робочу зустріч для обговорення результатів виконання проекту заплановано на 16 – 19 травня 2016 року в університеті AGH University of Science and Technology (м. Краків, Польща).

 

Координаційна зустріч в рамках проекту «GameHub: University-enterprises cooperation in game industry in Ukraine, м. Краків, Польща

З 16 по 19 травня 2016 р. в Краківській гірничо-металургійній академії (м. Краків, Польща) відбулася координаційна зустріч партнерів проекту «GameHub: University-enterprises cooperation in game industry in Ukraine» 561728-EPP-1-2015-1-ES-EPPKA2-CBHE-JP, одним з учасників якого є Херсонський національний технічний університет.

Від нашого університету в зустрічі приймала участь робоча група у складі д.т.н. професора В.Г. Шерстюка, к.т.н. доцента О.М. Ляшенко та к.т.н. доцента Д.Л. Кирийчука.

З української сторони партнерами проекту виступають: Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Київський національний університет будівництва і архітектури, Одеський політехнічний університет, Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника та Донецький національний технічний університет.

З європейської сторони партнерами проекту є: University of Deusto та Foundation of Deusto (м. Більбао, Іспанія), AGH University of Science and Technology (м. Краків, Польща), FH Joanneum University (Грац, Австрія), Virtualware Labs (м. Більбао, Іспанія), Quality Austria (м. Відень, Австрія).

Програмою координаційної зустрічі було передбачено доповіді про інноваційні підходи до генерації бізнес-ідей та тренінги з командної креативної роботи за допомогою методики «Design Thinking», якою користуються найвідоміші корпорації світу для створення інноваційних рішень та втілення їх у життя.

Крім того, в рамках зустрічі було передбачено відвідування бізнес-інкубатора (AGH-UST Academic Incubator of Entrepreneurship) – структурного підрозділу університету, що спеціалізується на створенні умов для ефективної діяльності інноваційних фірм, які реалізують оригінальні науково-технічні проекти, шляхом надання цим фірмам матеріальних, інформаційних, консультаційних та інших ресурсів та послуг.

Нас приємно вразило щире бажання польських партнерів передати свій найкращий досвід ведення бізнесу в сфері комп'ютерних ігор та інтерактивних розваг, допомогти вивести університети України на більш високий рівень розвитку через підтримку та готовність до співпраці.

Під час координаційної зустрічі велике враження справило також відвідування Краківського технологічного парку Małopolska Information Technology Park (MITP).

Представники MITP провели цікаву екскурсію, де українські партнери насамперед змогли побачити, як функціонують в Польщі індустріальні парки, як вони можуть самостійно створювати та здійснювати свої стратегії розвитку, максимально використовувати свій потенціал для залучення інвесторів.

Ми побачили, як можна створити свій ігровий бренд і стати популярним для інвестора, навіть маючи незначний потенціал, але правильно його використавши.

Також українських партнерів познайомили з інноваційними розробками MITP у сфері комп’ютерних ігор та інтерактивних розваг.

Команда Херсонського національного технічного університету щиро вдячна всім організаторам і учасникам за незабутній і корисний досвід.

Сподіваємося, що координаційна зустріч стане одним із кроків до налагодження співпраці з європейськими колегами і сприятиме організації нових проектів.

 

Черговий етап тренінгів для викладачів та дослідників університетів в рамках проекту «GameHub»

15 та 16 грудня 2016 р. на базі Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» в рамках проекту ЄС Erasmus+ KA2 «GameHub: університетсько-підприємницька співпраця в ігровій індустрії в Україні» (номер 561728-EPP-1-2015-1-ES-EPPKA2-CBHE-JP) відбувся черговий етап тренінгів для викладачів та дослідників провідних університетів України: Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», Одеського національного політехнічного університету та Херсонського національного технічного університету.

Тренінги для викладачів і дослідників університетів на базі Одеського національного політехнічного університету в рамках проекту ЄС Erasmus+KA2

7 та 8 листопада 2016 р. на базі Одеського національного політехнічного університету в рамках проекту ЄС Erasmus+ KA2 «GameHub: університетсько-підприємницька співпраця в ігровій індустрії в Україні» (номер 561728-EPP-1-2015-1-ES-EPPKA2-CBHE-JP) відбулися тренінги для викладачів та дослідників українських університетів за тематикою «Інтерфейс користувача та дизайн гри, компетентність та оцінка результатів навчання».