Структура / Кафедри університету / Менеджменту, маркетингу і туризму / Науково-дослідна робота викладачів |
Науково-дослідна робота викладачів
ж
ж
Кафедра менеджменту, маркетингу і туризму ХНТУ є провідною кафедрою університету за науковою діяльністю. Під керівництвом доктора економічних наук, професора Савіної Г.Г. на кафедрі сформована наукова школа «Управління економічними процесами в соціальній площині», яка спрямована на дослідження соціально-економічної політики промислових, торгових і туристичних підприємств, узгодження процесів економічного зростання і соціального розвитку в умовах ринкової самоорганізації, гуманізацію економічних систем, екологізацію та соціалізацію суспільства. За цими напрямами виконуються фундаментальні та прикладні наукові дослідження, опубліковано опубліковано 20 статей у виданнях, які внесено до міжнародних науково-метричних баз даних, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection, 260 статей у наукових фахових виданнях України, 280 тез за матеріалами науково-практичних конференцій, отримано 2 авторських свідоцтва, захищено 9 кандидатських дисертацій, готуються до захисту 3 докторські і 2 кандидатські дисертації з визначеної проблематики.
За період з 2000 року і по теперішній час на кафедрі менеджменту, маркетингу і туризму виконані і продовжуються виконуватись науково-дослідні роботи за:
- затвердженими держбюджетними темами:
- «Формування галузевої та регіональної політики реформування підприємств» (номер державної реєстрації 0101U002077, 2000-2005 рр.)
- «Регіональний галузевий розвиток в контексті сучасних ринкових процесів» (номер державної реєстрації 0106U004200, 2006-2010 рр.)
- «Розроблення системи управління розвитком трудового потенціалу регіонів України в контексті світових інтеграційних процесів» (номер державної реєстрації 0109U000501, 2009-2011 рр.)
- «Управління розвитком підприємства в контексті соціальної відповідальності бізнесу» (номер державної реєстрації 0111U005111, 2011-2015 рр.)
- «Збалансовані економічні процеси в суспільстві та бізнес-середовищі в умовах глобальної соціалізації» (номер державної реєстрації 0116U004699, 2016-2020 рр.)
- «Соціально-економічна цілісність суспільства та бізнес-середовища в умовах інформаційного перенасичення» (номер державної реєстрації: 0117U003961, 2017-2020 рр.)
- «Міжгалузеві бізнес-інтеграції у сфері виробництва товарів і послуг» (номер державної реєстрації 0121U111785, 2021–2025 рр.).
- за госпдоговірною тематикою:
- Складання посадових інструкцій фахівців комерційно-виробничого підприємства ПП «ЛТ-Офіс» м. Херсон
- Розробка методичних рекомендацій щодо оцінювання якості стратегічних управлінських рішень в умовах соціально-неоднорідного бізнес-середовища ТОВ «Агро-Транзит-Інвест» м. Херсон
- Визначення оцінки соціально-гуманістичного клімату в колективі та її впливу на рівень активізації трудового життя ПАТ «Каховський експериментальний механічний завод»
- Інформаційний потенціал у забезпеченні конкурентоспроможності підприємства ТОВ «АРТревел.кс» м. Херсон
- Моделювання цілісності трудового колективу на основі соціальних та економічних критеріїв ФОП Луцишена Н.Г. м. Херсон
- Розроблення методики узгодження інтересів підприємства та учасників бізнес-середовища ТОВ «Наш Туроператор» м. Херсон
- Розробка рекомендацій щодо формування соціальних стратегій за критерієм узгодженості інтересів підприємства та суб’єктів бізнес-середовища ТОВ «Агро-Транзит-Інвест» м. Херсон
- Врахування соціальної складової попиту на туристичні послуги при застосуванні інформаційного потенціалу Приватне багатопрофільне підприємство «Парітет» м. Херсон
Новизна і практична доцільність наукових досліджень викладачів кафедри підтверджується численними апробаціями прикладних розробок на підприємствах легкої і харчової промисловості та туристично-рекреаційної сфери. Методичні розробки механізмів регулювання промислового і туричтичних ринків регіону, науково-підходів щодо характеристики структурних зрушень, тенденцій та міжрегіонального регулювання економічних процесів в соціальній площині використані в положеннях Стратегії розвитку Херсонської області та Програми розвитку туризму та курортів у Херсонській області, в практиці роботи Херсонської міської держадміністрації, а також в навчальному процесі Херсонського національного технічного університету при при проектуванні освітніх програм і викладанні професійно-орієнтованих нормативних дисциплін.
Кафедрою менеджменту, маркетингу і туризму підписано договори про наукову співпрацю з профільними кафедрами університетів Чехії, Польщі, Болгарії, Латвії. Організовано більше 100 міжнародних науково-практичних семінарів та конференцій з економічної і туристичної тематики, за результатам и робіт яких видано збірники наукових праць. У роботі конференцій взяло участь близько 480 провідних вітчизняних та зарубіжних науковців та практичних працівників. Кафедра менеджменту, маркетингу і туризму є співорганізатором міжнародних туристичних форумів:
1. Міжнародного туристичного форуму «Розвиток екологічного туризму в країнах чорноморського басейну: ресурси та інновації», секція «Партнерство освіти, науки і бізнесу у розвитку туристичної галузі» м. Херсон, 2012 р.
2. Міжнародного туристичного форуму «Розвиток відпочинку, оздоровлення, туризму в екологічних умовах Таврії», секція «Модернізація інфраструктури курортів оздоровлення як фактор їх подальшого ефективного розвитку» м. Скадовськ, 2013 р.
З 2013 по 2020 рік випускався науковий журнал «Соціально-економічний розвиток регіонів в контексті міжнародної інтеграції», внесений до переліку наукових фахових видань України, в якому публікувалися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата економічних наук (головний редактор - д.е.н., проф. Савіна Г.Г.).
Ґрунтовним представленням наукових здобутків в галузевих дослідженнях і регіональних експедиціях професорсько-викладацького складу кафедри є випущені монографії, які, крім іншого, відбивають тенденції розвитку спеціальностей 073 «Менеджмент», 075 «Маркетинг», 242 «Туризм та рекреація» та ринку праці.
жжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжж |
Соціально-економічний розвиток регіонального бізнес-середовища на засадах туристичного пріоритету СМАРТ спеціалізації території. Соціально-економічний розвиток регіонального бізнес-середовища на засадах туристичного пріоритету СМАРТ - спеціалізації території : колективна монографія / під ред. д.е.н., професора Г. Г. Савіної. – Херсон : ФОП Вишемирський В. С., 2021. 2021.– 327с. Науковий доробок авторів монографії щодо формулювання теоретичних, методологічних, методичних і прикладних засад туризму, як платформи для розвитку. УДК 338.48:316.334.2:332.1; 978-617-7941-66-7 (електронне видання) |
|
|
Туризм:платформа для розвитку Туризм: платформа для розвитку: колективна монографія / під ред.. д.е.н., професора Г.Г.Савіної. – Херсон: ФОП Вишемирський В.С., 2019.-204 с. Монографію присвячено актуальним питанням та перспективам розвитку туризму в Україні та світі. З огляду на важливість та актуальність теми монографії, зроблено певну систематизацію спостережень і власних поглядів авторів щодо туристичної діяльності в сучасних соціально-економічних умовах, узагальнено зарубіжний та вітчизняний досвід управління туристичним підприємствами. УДК 388.48(47) Т 87 978-617-7573-39-4 |
|
|
Управління персоналом в умовах знаннєвої економіки Управління персоналом в умовах знаннєвої економіки: колективна монографія/ під ред. д.е.н., професора Г. Г. Савіної. – Херсон : ФОП Вишемирський В. С., 2019.– 130 с. УДК 005.95/96; 978-617-7783-07-6 Монографію присвячено актуальним питанням та перспективам розвитку управління персоналом в Україні та світі. Загострення кризових явищ в економіці зумовлює пошук та обґрунтування новітніх підходів до реалізації концепції цінності людського розвитку за умов переходу до економіки знань. З огляду на важливість та актуальність теми монографії, зроблено певну систематизацію власних поглядів авторів щодо управління людськими ресурсами в сучасних соціально-економічних умовах, узагальнено зарубіжний та вітчизняний досвід управління людськими ресурсами. Розкрито та обґрунтовано сучасні підходи щодо управління персоналом організації в забезпеченні її ефективного розвитку. Висвітлені питання навчання персоналу та підвищення професійних компетенцій. Ґрунтовно розглянуто особливості гуманізації та демократизації праці. Значне місце присвячено дослідженню питань щодо оцінювання результатів праці персоналу. Видання становить інтерес для фахівців-економістів, державних службовців, науковців, викладачів і аспірантів, діяльність яких пов’язана із зазначеною тематикою. |
|
Антикризова стійкість підприємств у конкурентному середовищі: теорія, методологія та практика : монографія |
||
|
Узгодження маркетингових інтересів як альтернатива конкурентній боротьбі Узгодження маркетингових інтересів як альтернатива конкурентній боротьбі :міжнародна колективна монографія / під ред. д.е.н., професора Г. Г. Савіної. – Херсон : ФОП Вишемирський В. С., 2017. – 142 с. УДК 339.13; 978-617-7573-39-4 Монографію присвячено удосконаленню теоретико-методологічних і науково-методичних положень, розробленню практичних рекомендацій щодо узгодження маркетингових інтересів як альтернативи конкурентній боротьбі. Конкурентна боротьба в умовах посилення глобальних процесів демократизації та суспільної злагоди втратила своє значення рушійної сили розвитку ринку та перетворилася на джерело конфліктів різного роду. Перемога у конкурентній боротьбі не може мати стійкий у часі характер, оскільки її наслідком є отримання переможеного гравця ринку, який з самого початку бажає здійснити реванш. Тобто конкурентні перемоги породжують конфлікти. Конфлікти, в свою чергу, знижують ефективність взаємодії всіх гравців ринку, гальмують процеси соціального та економічного розвитку. Зазначена проблематика актуалізувала необхідність пошуку такої ринкової платформи взаємодії учасників ринку, яка була б узгоджена з інтересами бізнесу, суспільства, держави. Автори монографії пропонують в якості сучасної альтернативи конкурентній боротьбі в якості рушійної сили розвитку ринкових відносин та одночасно принципу взаємодії розглядати узгодження маркетингових інтересів всіх гравців ринку. Видання становить інтерес для фахівців-економістів, державних службовців, науковців, викладачів і аспірантів, діяльність яких пов’язана із зазначеною тематикою. |
|
|
Збалансоване управління економічними процесами в суспільстві та бізнес-середовищі в умовах трансформації соціально-економічних інституцій Збалансоване управління економічними процесами в суспільстві та бізнес-середовищі в умовах трансформації соціально-економічних інституцій :міжнародна колективна монографія / під ред. д.е.н., професора Г.Г. Савіної. – Херсон : ПП Вишемирський В.С., 2016. – 308 с. ББК 65.050.214; УДК 338.242:332.012.23 978-617-7273-52 Монографію присвячено удосконаленню теоретико-методологічних і науково-методичних положень, розробленню практичних рекомендацій щодо збалансованого управління економічними процесами в суспільстві та бізнес-середовищі в умовах трансформації соціально-економічних інституцій. Становлення постіндустріального, інформаційного суспільства вносить докорінні зміни в методологію та практику управління економічними процесами в суспільстві та бізнес середовищі. Однак, політичне і економічне становище країни ілюструється зростанням соціальної асиметрії, збільшенням соціальних конфліктів, загостренням екологічних проблем, неефективністю реформ. Враховуючи вищеперелічені фактори і беручи до уваги багатовекторність глобалізаційних зовнішніх викликів, необхідно формувати новітні концепції управління, яким повинні бути притаманні принципово нові методологічні орієнтири, нове філософське наповнення та нові науково-методичні підходи з метою подолання хаосу, розладу і дисфункцій соціально-економічних інституцій. Тому, особливу увагу приділено дослідженню міжнародного досвіду України, Білорусії, Грузії у розробленні сучасного управлінського інструментарію адаптації підприємств до умов трансформації соціально-економічних інституцій, забезпеченню антикризової стійкості підприємств в середовищі глобальної соціалізації, управлінню економічною безпекою та інноваційним розвитком в контексті збалансованого економічного зростання підприємства. Видання становить інтерес для фахівців-економістів, державних службовців, науковців, викладачів і аспірантів, діяльність яких пов’язана із зазначеною тематикою. |
|
|
|
|
Управління розвитком підприємств в контексті соціальної відповідальності бізнесу: колективна монографія Управління розвитком підприємств в контексті соціальної відповідальності бізнесу: колективна монографія / під ред. д.е.н., професора Г.Г. Савіної. – Херсон: ПП Вишемирський В.С., 2016. – 93 с. Монографію присвячено удосконаленню теоретико–методологічних і науково–методичних положень, розробленню практичних рекомендацій щодо управління розвитком підприємств і реалізації механізму стимулювання соціальної відповідальності бізнесу. Особливу увагу приділено дослідженню підходів до формування нової інтегральної концепції, яка долає обмеженість та дискретність окремих шкіл управління розвитком підприємств, коли соціальна спрямованість керівного впливу, на відміну від «корпоративного егоїзму» стає вирішальною умовою підвищення конкурентоспроможності підприємств на національному і міжнародному ринках. Інтереси бізнесу, інвесторів, персоналу і суспільства переплітаються, створюючи основу для балансу економічної ефективності та соціальної результативності діяльності підприємств. Видання становить інтерес для фахівців-економістів, державних службовців, науковців, викладачів і аспірантів, діяльність яких пов’язана із зазначеною тематикою. |
||
|
Маркетингове реагування на глобалізаційні виклики. Маркетингове реагування на глобалізаційні виклики : колект. монографія / [Власенко Н. А. та ін. ; голов. ред. Г. Г. Савіна] ; Херсон. нац. техн. ун-т. - Херсон : Вишемирський В. С., 2015. - 371 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 342-370. - 300 прим. ISBN 978-617-7273-35-5 |
|
Рушійні сили розвитку бізнесу в умовах ринкової взаємодії: Рушійні сили розвитку бізнесу в умовах ринкової взаємодії: Монографія. – Херсон. ХНТУ МОН України, Вид-во ПП Вишемирський В.С., 2014. – 232 с. Монографію присвячено теоретико-методологічним та прикладним аспектам рушійних сил розвитку бізнесу в умовах ринкової взаємодії. Розглянуто соціально-економічні механізми антикризового управління в контексті результативної діяльності підприємств. Особливу увагу приділено дослідженню проблем розвитку малого підприємництва в Україні та Херсонській області; науково-методичним підходам до управління підприємствами на принципах кластеризації; забезпеченню економічної безпеки підприємств, здійсненню організаційних змін та розвитку корпоративної культури. Видання становить інтерес для фахівців-економістів, державних службовців, науковців, викладачів і аспірантів, діяльність яких пов’язана із зазначеною тематикою. 978-966-02-4608-9 |
||
Cучасний управлінський інструментарій ефективного функціонування підприємств Cучасний управлінський інструментарій ефективного функціонування підприємств: Монографія. – Херсон. ХНТУ МОН України, Вид-во ПП Вишемирський В.С., 2013. – 212 с. Монографію присвячено теоретико-методологічним та прикладним аспектам сучасного управлінського інструментарію ефективного функціонування підприємств. Розглянуто процеси управління фінансами на підприємствах. Визначено окремі аспекти розроблення стратегії соціально-етичного маркетингу на підприємствах і формування відповідної асортиментної політики. Виокремлено шляхи забезпечення економічної безпеки підприємств і розвитку інноваційно-інвестиційних процесів. Проведено аналіз та виявлено тенденції функціонування підприємництва в Україні в контексті соціальної відповідальності бізнесу. Видання становить інтерес для фахівців-економістів, державних службовців, науковців, викладачів і аспірантів, діяльність яких пов’язана із зазначеною тематикою. 978-966-02-4608-9 |
||
|
Узгодження економічного зростання та соціального розвитку Узгодження економічного зростання та соціального розвитку: Монографія / за заг. ред. д.е.н., Г.Г. Савіної. – Херсон. ХНТУ МОН України, Вид-во ПП Вишемирський В.С., 2012. – 246 с. Монографію присвячено теоретико-методологічним та прикладним аспектам узгодження економічного зростання та соціального розвитку економічних систем різного рівня. Розглянуть концептуальні засади узгодження економічного зростання та соціального розвитку. Особливу увагу приділено дослідженню закономірностей економічного зростання, оцінюванню рівня соціального розвитку, науково-методичним підходам щодо забезпечення збалансованої результативності економічного зростання та соціального розвитку. Видання становить інтерес для фахівців-економістів, державних службовців, науковців, викладачів і аспірантів, діяльність яких пов’язана із зазначеною тематикою. 978-966-8912-76-4 |
|
Партнерські відносини в забезпеченні розвитку туристичних підприємств Шукліна В.В. Партнерські відносини в забезпеченні розвитку туристичних підприємств : Монографія. - Херсон, вид-во ПП Вишемирський В.С., 2012. – 190 с. |
||
|
Управління розвитком трудового потенціалу України Управління розвитком трудового потенціалу України: Монографія / за заг. ред. д.е.н., Г.Г. Савіної. – Херсон. ХНТУ МОН України, Вид-во ПП Вишемирський В.С., 2010.- 327 с. Монографію присвячено теоретико-методологічним та прикладним аспектам формування та управління розвитком трудового потенціалу регіонів України. Розглянуто регіональні та галузеві особливості використання трудового потенціалу та досліджено зміст і ступінь дії чинників, що його визначають. Особливу увагу приділено проблемам адаптивного розвитку трудового потенціалу в контексті сучасних процесів інтеграції України до світового ринку праці, забезпеченню збалансованого розвитку трудового потенціалу регіонів України. Видання становить інтерес для фахівців-економістів, державних службовців, науковців, викладачів і аспірантів, діяльність яких лежить у змістовній площині зазначеної тематики. 978-966-8912-59-7 |
За останні роки викладачами кафедри менеджменту, маркетингу і туризму видано навчальні і учбово-методичні робіти загальним обсягом 123,7 д.а.
Теоретичний маркетинг: Навчальний посібник Теоретичний маркетинг: Навчальний посібник / А. В. Софієнко., В. В. Шукліна, Р. М. Набока. – 2-е вид., переробл. і допов. – Херсон: Книжкове видавництво ФОП Вишемирський, 2021.– 494 с. ISBN 978-617-7941-34-6 (електронне видання) У навчальному посібнику розглядаються теоретичні основи, поняття, категорії, концепції, факти, принципи, науково-теоретичні підходи, на яких будується деталізований розгалужений маркетинг. Автори посібника намагалися лаконічно систематизувати багаточисельні навчальні наробітки в теорії маркетингу для покращення сприйняття навчального матеріалу студентами. Наочна інтерпретація матеріалів в таблицях та схемах сприятиме покращенню засвоєння навчальної програми з дисципліни «Маркетинг». Тестові завдання та розв’язання кросвордів з відповідями після кожної теми дозволять робити самоперевірку рівня засвоєння теоретичних основ маркетингу. Посібник вперше видано в 2015 році з грифом Вченої Ради ХНТУ. Навчальний посібник призначено для студентів та аспірантів економічних спеціальностей всіх форм навчання, а також тих, хто вивчає маркетинг за навчальними програмами неекономічних спеціальностей, може бути корисним викладачам ЗВО. |
жжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжж |
|
Викладачами кафедри отримано охоронні документи на винаходи, в тому числі авторські свідоцтва: