Головна

Structure / Кафедри університету / Хімічних технологій, експертизи та безпеки харчової продукції / Новини кафедри / ПРОФЕСІЙНЕ ЗРОСТАННЯ ВИКЛАДАЧІВ ХНТУ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ

ПРОФЕСІЙНЕ ЗРОСТАННЯ ВИКЛАДАЧІВ ХНТУ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ

Стрімкий розвиток штучного інтелекту (ШІ) змінює всі галузі людської діяльності: економіку, медицину, освіту, науку та інженерію. Освіта повинна відповідати викликам часу, готуючи фахівців, здатних ефективно взаємодіяти з сучасними цифровими технологіями. ШІ можна інтегрувати як інструмент для викладання (адаптивне навчання, аналітика успішності студентів), формування вміння працювати з нейромережами, алгоритмами машинного навчання, обробкою даних.

Викладачі закладів освіти стикаються із багатьма викликами, які пов’язані із використанням ШІ, наприклад, етичні аспекти (академічна доброчесність, відсутність законодавчих норм, трансформація ролі викладача, морально-етичні дилеми); потреба у професійному розвитку для ефективного використання сучасних технологій у викладанні, оновленні наповнення дисциплін.

Викладачі кафедри хімічних технологій, експертизи та безпеки харчової продукції ХНТУ вдячні голові координаційної ради ГО «Прогресильні» Богдану Ференсу; Данилу Цьвоку – Chief AI Officer в Міністерстві цифрової трансформації України, CEO AI Center Of Excellence; модераторам Івану Баликіну, Наталії Шевченко, Дмитру Чумаченко; фаховим спікерам за організацію і проведення курсу «Великий курс про штучний інтелект в освіті», спрямованого на підвищення кваліфікації та актуалізацію знань викладачів в галузі забезпечення якості освіти.

Протягом семи днів в період з 26.05.2025 по 09.06.2025 в межах курсу викладачі кафедри к.т.н., доц. Салєба Л.В., к.т.н., доц. Рацук М.Є., к.т.н., доц. Семенченко О.О., к.т.н., доц. Безпальченко В.М. отримали необхідні ресурси (рекомендації щодо відповідального впровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах вищої освіти; Біла книга з регулювання ШІ в Україні: бачення Мінцифри; Словник термінів у сфері штучного інтелекту), прослухали лекції, виконали самостійні роботи, пройшли контрольний тест та отримали сертифікати про підвищення кваліфікації на 1,5 кредити ЄКТС.

Опанування матеріалами за тематикою курсу надає викладачам можливостей:

– розуміти трансформацію вищої освіти під впливом ШІ, аналізувати переваги й виклики його використання в навчанні та дослідженнях;

– усвідомлювати етичні та правові аспекти використання ШІ в освітньому середовищі;

– застосовувати ШІ для індивідуалізації освітнього процесу, аналізу навчальних даних та нових форматів оцінювання;

– ефективно взаємодіяти з системами ШІ, формулювати запити (промпти), критично оцінювати результати;

– орієнтуватися в національній політиці щодо ШІ, відповідально ставитися до цифрових інструментів у професійній діяльності.

Особлива подяка спікерам курсу, які ділилися власним досвідом і надали практичні поради щодо застосування ШІ для потреб освіти.