About University / Новини університету / НАБЛИЖАЄТЬСЯ ЗАХИСТ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ РОБІТ МАГІСТРІВ |
НАБЛИЖАЄТЬСЯ ЗАХИСТ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ РОБІТ МАГІСТРІВ
Created 29.11.2022 13:29
ХНТУ чекає дуже відповідальної й разом з тим святкової в деякому сенсі події, це захист кваліфікаційних робіт магістрів, а простіше кажучи захист дипломних робіт.
Які вимоги, умови, фактори та дії виконуються на кафедрах в не простому сьогоденні. Що необхідно зробити, для хвилюючого моменту захисту не тільки для студентів, а і викладачів. Такі питання постають зараз.
Дійсно навіть в мирний час виконати вимоги дипломного проєкту є досить непростою творчою задачею. Адже це результат підготовки фахівця за весь термін навчання, що і підсумовується згідно зі стандартами вищої освіти. Для студента захист - це його можливість показати власні не тільки професійні, а і соціальні, комунікаційні, психологічні здібності. На кафедрі автоматизації, робототехніки й мехатроніки завжди запрошуються власники підприємств, представники промислового бізнесу, всіх членів ради роботодавців і всіх не байдужих до вищої технічної освіти осіб. Часто на захисті присутні й батьки.
Можна сказати, що зацікавленість в отриманні гарного спеціаліста або навіть як шанс тільки надана можливість вибрати такого спеціаліста серед інших випускників перевищує усі затрати виробничників на витрачений час. Підсумки вражень від присутності на захисті декількох виробничників одночасно.
На жаль більшість підприємств в Україні живе стереотипами, мовляв, Ви підготуйте фахівця, а тоді він сам до нас і прийде. Тому і програють, втрачаючи вкладені інвестиції й недоотримані прибутки, не встигаючи забезпечити себе людськими ресурсами або нездатні їх утримати. Сьогодні ситуація змінилася. Масовий відтік робочої сили за кордон, жорстка конкуренція заробітних плат, постійне збільшення коштовності рівня життя потребують інших політик від промислового бізнесу.
Намагаємось і сподіваємось цей формат захисту зберегти й в цьому році! Але! Як забезпечити високий рівень змісту дипломних робіт, щоб відбулось те, що зазначено вище. Навіть не відсутність зв'язку зараз заважає в цьому. багаточасова відсутність електрики, військові дії на відповідних територіях, проблема мешкання студентів на лівому березі Дніпра, різниця часових поясів до 12-и годин при знаходженні дипломників далеко закордоном та необхідність працювати для забезпечення оплати житла, харчування й ін. ось перепони, які потрібно врахувати та подолати.
Невеличка пам'ятка для студентів кафедри АРМ нижче.
Вибір теми диплома
Переліки тим дипломних проєктів затверджуються кафедрою – відповідно до профільних напрямів роботи викладачів, а також з урахуванням наукової й практичної значущості проблем, що розробляються.
Порада 1. Не чекайте, що тематика з’явиться “сама-собою”. Проєкт виконувати вам, тож потурбуйтесь про своє майбутнє.
Порада 2. Перш ніж затверджувати тему – поцікавтесь, чи є вона актуальною.
Якщо тема широко висвітлена – то вона, більш за все, актуальна і її легко буде розробляти. Коли ж за темою немає жодного повiдомлення, то скорiш за все це:
– або тема не актуальна (нiхто нею не займається);
– або тема “пiлотна” (вона на стадiї формулювання);
– або настільки складна, що всi “обходять її стороною” . . .
Вибiр теми дослідження, з одного боку, обмежений певними рамками, а з іншої сторони – передбачає можливість активної участi студента.
Можна виділити декiлька стратегiй вибору теми проєкту.
Продовження роботи
Тема дипломного проекту є продовженням роботи пiд час навчання. Проект є узагальненням проблем над якими студент працював у перiод навчання. Студент вже уявляє, що необхiдно писати в дипломний проект i має не тiльки уяву, але i матерiал за темою.
Самостiйний вибiр
Студент сам пропонує тему диплома. Цей варiант не суперечить принципам навчання. У разi вiльного вибору студент бере всю вiдповiдальнiсть за проект на себе.
Але, у той же час це найкращий варiант, особливо якщо тематика проекту пов’язана з майбутньою роботою студента.
”Рятiвник”
Керiвник сам знаходить студента, сам пропонує тему, сам визначає пiдсумкове формулювання, сам формулює технiчне завдання i жорстко контролює дiяльнiсть студента.
Це не найкращий варiант виконання проекту. Це робота на керiвника, на його iнтереси i на його перспективи. Адже, студент сам не приймав жодного рiшення.
Аби що
Студент особливо не турбується. Дивиться на список запропонованих тематик. Вибирає ту, що здається простiшою i чекає вказiвок керiвника.
Написати пристойний проект з таким баченням своєї роботи вкрай складно. Майже гарантовано – все треба буде робити “з нуля”.
Отже, ви плануєте самостiйно визначитися з темою дослiдження, а ваш науковий керiвник не має заперечень. Як вибрати тему для диплома, щоб потiм не пошкодувати.:
Використовуйте наступнi правила у такiй послiдовностi.
Етап 1
Вибирайте тему, в якiй ви добре орiєнтуєтесь. Враховуйте матерiал, що вже є у вас. Краще за все сформулювати тему близьку до вашої майбутньої роботи.
Етап 2
Проаналiзуйте стан джерел за темою. Визначне, чи достатньо матерiалiв за темою, що цiкавить вас, i чи не виникне складнощiв пiд час написання проекту.
Етап 3
Щоб написання диплому було мотивованим, зосередьте увагу на конкретнiй темi диплому.
Це саме той випадок, коли тематика проекту пов’язана з майбутньою роботою.
Етап 4
Поцiкавтесь аналiтичними оглядами, що вже є. Це полегшить обґрунтувати актуальнiсть тематики. Та i писати диплом буде легше.
Етап 5
Проконсультуйтеся з викладачем, вислухайте його думку щодо актуальностi тих або iнших питань, якi можна пiдняти в рамках обкресленої тематики.
Етап 6
Сформулюйте декiлька варiантiв тем. А потiм проаналiзуйте кожну – чи пiдходить вона для дипломного дослiдження?
Але кiнець-кiнцем обов’язково узгодьте тему з керiвником, як ніяк, але вiн має бiльше досвiду.
Вiд того, де проходить практика, у значнiй мiрi, залежить якiсть i кiлькiсть матерiалу, який збере студент. Є декiлька стратегiй вибору мiсця практики.
За натхненням
Студент вже обрав напрям майбутньої дiяльностi, вiдповiдно обрав тему проекту i сам шукає мiсце практики, котре вiдповiдає його iнтересам. Студент сам вiдповiдає за результат практики, але позитивним є те, що вiн зробив свiй старт у життi, ще не закiнчивши навчання.
Це найкраща стратегiя проходження практики. Шукаючи мiсце практики за “натхненням”, студент має змогу увiйти у “свiт великого бiзнесу”, а це не так погано .
За роботою
Студент проходить практику за мiсцем майбутньої роботи. Тема проекту i напрям роботи збiгаються. Це iдеальний варiант. Матерiал, зiбраний пiд час проходження практики, значною мiрою вiдповiдає тематицi проекту, а сам проект може бути втiлений у реальне виробництво.
Так роблять студенти, котрi вже працюють i якi думають про подальший кар’єрний рiст.
Кафедра
Студент виконував на кафедрі певну роботу під час навчання. Вiн достатньо обiзнаний з напрямом дiяльностi кафедри i має певний досвiд роботи (дослiдницької, конструкторської або iншої).
Така стратегiя виправдана у разi, коли студент має намiр взяти участь в науковiй роботi кафедри або продовжити навчання з подальшою метою отримання ступеню PhD. Тематика проекту є продовженням наукової роботи.
Ми поставили за мету забезпечити усіма можливими технічними, організаційними і методичними шляхами поставлені цілі. І впевнені, що в нас все вийде.
Запрошуємо промисловців, підприємців і роботодавців оцінити роботу студентів і викладачів. Очікуйте оголошення про захист на сторінці http://kntu.net.ua/ukr/Struktura/Kafedri-universitetu/Avtomatizaciyi-robototehniki-i-mehatroniki
Чекаємо захисту!