About University / Новини університету / УЧАСТЬ ПРОФЕСОРА ЛАРИСИ СІДЕЛЬНИКОВОЇ І ДОЦЕНТА ЄВГЕНА КАЛІНСЬКОГО В ОБГОВОРЕННІ ПЕРСПЕКТИВ РОЗВИТКУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ВИМІРУ ВИЩОЇ ОСВІТИ |

УЧАСТЬ ПРОФЕСОРА ЛАРИСИ СІДЕЛЬНИКОВОЇ І ДОЦЕНТА ЄВГЕНА КАЛІНСЬКОГО В ОБГОВОРЕННІ ПЕРСПЕКТИВ РОЗВИТКУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ВИМІРУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Created 24.03.2025 13:46
13-14 березня 2025 року завідувач кафедри фінансів, обліку та оподаткування Лариса СІДЕЛЬНИКОВА і доцент кафедри товарознавства, стандартизації та сертифікації Євген КАЛІНСЬКИЙ взяли участь в роботі Міжнародної науково-практичної конференції «Acta Non Verba: ціннісні орієнтири вищої освіти в контексті євроінтеграції» та представили спільну доповідь.
В умовах викликів сучасності, що постають перед Україною, особливого значення набуває виховання нових поколінь громадян у дусі європейських цінностей та принципів. Система вищої освіти відіграє ключову роль у цьому процесі, адже саме студенти університетів стануть тими, хто визначатиме майбутнє нашої держави.

Дводенна програма комунікативної платформи для обміну думками, аналізу й висвітлення поточного стану та подальших перспектив розвитку європейського виміру вищої освіти, яка відбулася на базі Маріупольського державного університету, розпочалася проведенням круглого столу з метою презентації результатів дослідження «Ціннісні орієнтири українського студентства» та обговорення його результатів.

До участі у круглому столі були запрошені експерти Міністерства освіти і України, Національного Еразмус+ Офісу в Україні, науковці та громадські активісти.
Наступного дня була проведена Міжнародна науково-практична конференція «Acta Non Verba: ціннісні орієнтири вищої освіти в контексті євроінтеграції».

МЕТА КОНФЕРЕНЦІЇ: об’єднати науковців, викладачів, експертів та представників громадського сектору для обговорення шляхів інтеграції європейських цінностей в освітній процес українських університетів; окреслити перспективи і виклики, які стоять перед вищою освітою в Україні, а також обмінятися кращими практиками для підготовки молоді до активної участі в житті європейської спільноти.

ТЕМАТИЧНІ НАПРЯМИ КОНФЕРЕНЦІЇ
Європейський вектор реформ вищої освіти України: аналіз сучасних тенденцій та викликів, що постають перед українською системою освіти на шляху до європейських стандартів.
Ціннісні орієнтири українських студентів: дослідження формування європейських цінностей серед молоді та їх вплив на суспільство.
Програма Еразмус+ та формування європейських цінностей: роль міжнародних проєктів щодо інтеграції у Європейський освітній простір.
Роль Aльянсів Європейських Університетів у просуванні європейських цінностей. Вплив на українські заклади вищої освіти, освітян та студентів.
Університет та суспільство: обговорення простору взаємодії, діалогу та співпраці між університетами і громадами.

Лариса СІДЕЛЬНИКОВА та Євген КАЛІНСЬКИЙ достойно представили Херсонський національний технічний університет з доповіддю «Гармонізація компетентнісного підходу у вищій освіті з міжнародною стандартною класифікацією освіти (на прикладі спеціальностей D2 та D7)».
Це ще раз підтвердило, що ХНТУ завжди був драйвером інноваційних ідей у технічній та економічній освіті. В університеті сформувався науково-педагогічний колектив з візією шляхів імплементації європейських підходів до організації вищої освіти в Україні.



Доповідачі відзначили, що імплементація європейських підходів до організації вищої освіти в Україні набуває особливої актуальності в контексті євроінтеграційних процесів та реформування системи вищої освіти. Ключовим аспектом цих змін є гармонізація освітніх програм з Міжнародною стандартною класифікацією освіти та впровадження міждисциплінарного підходу до формування освітніх програм.
Особливої уваги заслуговує трансформація підходів до підготовки фахівців у галузі «Бізнес, адміністрування та право» (код 04 за ISCED-F 2013), яка передбачає тісну взаємодію між різними напрямами бізнес-освіти. Зокрема, в контексті останніх змін у переліку спеціальностей актуалізується питання взаємодії між сферами фінансів (0412) і торгівлі (0416), що відображено у спеціальностях D2 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» та D7 «Торгівля».
![]() |
![]() |
Для ефективної гармонізації з європейськими підходами та ISCED доповідачі підкреслили доцільність:
- розробки інтегрованих освітніх програм, що поєднують компетентності з різних спеціальностей;
- впровадження гнучких траєкторій навчання з можливістю вибору, що враховує індивідуальні потреби студентів;
- розробки міждисциплінарних навчальних модулів;
- впровадження інтегрованих практичних кейсів на основі реальних бізнес-ситуацій;
- залучення представників бізнесу до формування змісту освітніх компонентів.
Досвід провідних європейських університетів свідчить, що інтегровані програми сприяють розвитку критичного мислення, професійної гнучкості та адаптивності випускників, їх готовності до розв’язання складних міждисциплінарних завдань.
Для Херсонського національного технічного університету такі програми стануть потужним інструментом підвищення конкурентоспроможності на міжнародному освітньому ринку, розширення можливостей академічної мобільності та поглиблення співпраці з європейськими партнерами.