Головна

About University / Новини університету / Збори кураторів академічних груп

Збори кураторів академічних груп

6 жовтня 2015 року в Херсонському національному технічному університеті відбулись чергові збори кураторів академічних груп. Під час зборів обговорювались питання адаптації студентів першокурсників в університеті та гуртожитках, було розглянуто документи МОН України з питань організації виховної роботи студентів (Наказ МОН України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання молоді).

Багато уваги приділялось питанням психологічної культури, мовленевої культури спілкування викладача, що є важливішими факторами у роботі куратора академічної групи.

Під час зборів із лекцією на тему«Основні фактори сімейного виховання» доповідала доктор педагогічних наук, професор, член - кореспондент Національної академії педагогічних наук України, заслужений діяч науки і техніки України – Голобородько Євдокія Петрівна.

…. «виховання в широкому розумінні цього слова – це багатогранний процес духовного збагачення й оновлення і тих, кого виховують, і тих хто виховує». Виховання в сучасному навчальному закладі має поєднувати потреби нації, держави, людської цивілізації і особистості.

Виховання не вигадане людьми. Воно є об’єктивним явищем суспільного буття, його функцією. Завжди було відомо, що старші поко- ління передають свій досвід та набуття, духовну цінність, діяльність молодому поколінню. В цьому мабуть і полягає суть загальної соціальної функції виховання. Не завжди молодь сприймає та оцінює, використовує той досвід, тому і допускає «свої» помилки, але ж без таких помилок не було б і розвитку молоді та прогресу в суспільстві.

Особливу роль в питаннях виховання, як однієї провідної ланки в загальній системі виховання, відводиться ролі куратора. Ефективність навчально-виховної роботи залежить і від діяльності кураторів. Кваліфікаційні якості куратора, вміння налагодити доброзичливі відносини з молоддю, рівень їхньої моральної відповідальності за наслідки своєї роботи в цілому визначають рівень і характер вимог до студентів, ступінь індивідуального підходу. Куратор групи – це головний консультант та вихователь студентів у групі. Неофіційні, позааудиторні умови, дають можливість краще вивчити особливості характеру студента. Особливу увагу слід приділяти студентам перших курсів у період адаптації до умов ВНЗ та залучати до позааудиторної роботи, клубної діяльності.

Таким чином, по закінченню зборів дійшли висновків, що ефективна робота куратора академічної групи є вагомим чинником успішної організації дозвіллєвої діяльності студентської молоді і залежить від особистих якостей наставника, його високої культури, політичної зрілості, педагогічного такту, організаторських здібностей, високої вимогливості до себе та відповідальність за доручену справу.