Головна

About University / Новини університету / Завідувач кафедри педагогіки і психології ХНТУ В.Г. Бутенко взяв участь у Загальних зборах Національної академії педагогічних наук України

Завідувач кафедри педагогіки і психології ХНТУ В.Г. Бутенко взяв участь у Загальних зборах Національної академії педагогічних наук України

Завідувач кафедри педагогіки і психології ХНТУ, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор Бутенко Володимир Григорович взяв участь у Загальних зборах Національної академії педагогічних наук України на тему «Концептуальні засади Національної стандартної класифікації освіти».

31 жовтня 2013 р. в Києві відбулися Загальні збори Національної академії педагогічних наук України на тему «Концептуальні засади Національної стандартної класифікації освіти».

Заслухавши та обговоривши доповідь президента НАГІН України В.Г. Кременя і співдоповідь першого віце-президента НАПН України В.І. Лугового, Загальні збори академії відзначили актуальність і особливу значущість проблеми створення Національної стандартної класифікації освіти (далі - НСКО). Прийняття 36-ю Генеральною конференцією країн-членів ЮНЕСКО у 2011 р. оновленої версії Міжнародної стандартної класифікації освіти (далі — МСКО) як стандарту в системі економічних і соціальних класифікацій ООН в умовах глобалізації вимагає упорядкування вітчизняних освітніх програм, освітніх кваліфікацій, рівнів та галузей освіти з метою їхньої міжнародної порівнюваності та визнання. Ураховуючи, шо МСКО користуються країни Організації економічного співробітництва та розвитку, Європейського Союзу, запровадження НСКО відповідає євроінтеграційним прагненням України. Це зобов'язує забезпечити розроблення та запровадження в Україні НСКО, сумісної з МСКО, як Національного класифікатора України.

Створення Концепції НСКО відповідає завданням плану заходів щодо реалізації у 2013 р. положень Стратегії державної кадрової політики на 2012-2020 роки, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2013 р. № 229, плану заходів з реалізації Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 4 вересня 2013 р. № 686-р, та завданням плану заходів щодо впровадження Національної рамки кваліфікацій, затвердженого спільним наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та Міністерства соціальної політики України від 20 квітня 2012 р. № 488/225.

Визначення концептуальних засад НСКО є інноваційним кроком, важливим для формування цілісної вітчизняної системи освіти та обґрунтування стратегій її розвитку відповідно до провідних світових тенденцій, міжнародних норм і правил та вимагає сутнісного переосмислення освітньої теорії і практики. Запропонований проект НСКО є підґрунтям для перегляду системи вітчизняного освітнього законодавства, яке потребує істотного оновлення, уможливить реальну європейську та світову інтеграцію вітчизняної освіти та зорієнтує модернізаційні процеси в освітній системі в русло забезпечення її якості та конкурентоспроможності, міжнародного визнання.

Ухвалений Загальними зборами Академії НСКО враховує основні положення МСКО та ґрунтується на трьох компонентах: узгоджених поняттях та визначеннях; системах класифікацій; класифікаціях освітніх програм і відповідних кваліфікацій. Базові одиниці класифікації - освітня програма та освітня кваліфікація, які класифікуються з використанням основних наскрізних змінних - рівнів освіти та галузей освіти, а також низки додаткових параметрів. Запровадження десяти (0-9) рівнів освіти за НСКО дає змогу співставити їх з рівнями (0-9) Національної рамки кваліфікацій, яка слугує інструментом для ідентифікації кваліфікацій, зокрема отриманих у системі формальної та неформальної освіти.

Реалізація НСКО передбачає системну роботу вчених і практиків освіти, зокрема щодо суспільного усвідомлення пріоритетності та невідворотності міжнародної освітньої стандартизації в умовах глобалізації.