Головна

Structure / Divisions / Library of KNTU / The calendar of significant and memorable dates / 12 травня - 175 років від дня народження французького композитора Жюля Еміля Фредеріка Массне.

12 травня - 175 років від дня народження французького композитора Жюля Еміля Фредеріка Массне.

12 травня виповнюється 175 років від дня народження французького композитора Жюля Еміля Фредеріка Массне. Природжений лірик, співець інтимних порухів душі, уміє надати особливу поетичність жіночим образам, він часто брався за трагічні і помпезні сюжети «великої» опери. Син власника залізних копалень, Массне отримує перші музичні уроки у матері. Музична кар'єра Массне почалася з його вступу в консерваторію у десятирічному віці. Тут він навчається у Савара, Лорена, Базена, Ребера і Тома по класах фортепіано, гармонії й композиції. Незабаром після закінчення консерваторії Массне одержав Римську премію за кантату «Давид Ріцціо». У 1867 р. в театрі «Опера-комік» була поставлена його перша опера « Двоюрідна бабуся» . Публіка прийняла її схвально, і композитор створив ще кілька робіт у цьому жанрі : «Дон Сезар де Базан» (1872), «Король Лахорський» (1877), яка принесла авторові загальноєвропейську популярність, високо оцінив її Чайковський; ораторію-оперу «Марія Магдалина» (1873). У 1878 р. Массне стає професором Паризької консерваторії. У Паризькій консерваторії він викладав до самої смерті. Серед його учнів були: Гюстав Шарпантьє, Ернест Шоссон, Джордже Енеску й інші відомі згодом музиканти. Вершина творчості Массне – опери «Манон» (1884), завдяки якій композитор зробив свій внесок в оперне мистецтво, і «Вертер» (1892). Вони донині вони звучать на сценах багатьох театрів світу. До кінця життя композитор не зменшував творчої активності. Були написані опери «Таїс» (1894) зі знаменитим «Роздумом», «Жонглер богоматері» (1902) і «Дон-Кіхот» (1910). Він є автором трьох балетів, оркестрових і камерних творів, численних романсів тощо.Массне вповні реалізував себе і став багатьом прикладом для наслідування. Массне ніколи не розчаровував свою публіку. У будь-якій його опері є пам'ятна сторінка, яка живе самостійним життям. Головна перевага його музики – у мелодії, яку, за словами композитора А. Брюно, «пізнаєш серед тисячі».