|
Про університет / Новини університету / ВИКЛАДАЧІ КАФЕДРИ ЕКОНОМІКИ, ПІДПРИЄМНИЦТВА ТА ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПОСИЛЮЮТЬ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СФЕРІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ |
ВИКЛАДАЧІ КАФЕДРИ ЕКОНОМІКИ, ПІДПРИЄМНИЦТВА ТА ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПОСИЛЮЮТЬ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СФЕРІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ
Дата 10.12.2025 08:34
З 24 по 28 листопада 2025 року викладачі кафедри економіки, підприємництва та економічної безпеки ХНТУ – професор Наталія Шандова, доценти Наталія Олійник і Алла Тарасюк, старший викладач Наталія Мєшкова-Кравченко – взяли участь у масштабному курсі підвищення кваліфікації, який був спрямований на розвиток компетентностей у сфері штучного інтелекту та дослідницької доброчесності. Програма, організована ГО «Прогресильні» та Українським офісом дослідницької доброчесності, об’єднала провідних експертів та сотні учасників з усієї країни, які працюють над інтеграцією інновацій у наукові практики.
Упродовж навчання викладачі опрацювали чотири тематичні модулі: трансформацію культури використання ШІ у науці, нову архітектуру дослідницьких процесів, етичні рамки для роботи з генеративними моделями та практичні аспекти застосування інструментів ШІ у сфері досліджень і викладання. Значну увагу спікери приділили питанням відповідальності, академічної доброчесності, оцінці ризиків, а також новим принципам взаємодії між науковцем і цифровими інструментами.
Додатковим цінним компонентом програми став гостьовий виступ, присвячений світовим тенденціям використання ШІ в академічному середовищі, зокрема статистичним даним щодо студентських практик, випадків недоброчесності та обмежень детекторів ШІ. Це дозволило учасникам краще зрозуміти глобальний контекст та оцінити необхідність оновлення університетських політик і підходів до навчання.
За підсумками навчання учасники отримали сертифікати про підвищення кваліфікації, що засвідчують проходження програми та набуття відповідних компетентностей. Набуті знання та практичні навички планується використати для оновлення методичного забезпечення дисциплін, впровадження сучасних підходів у навчальний процес і підтримки прозорості наукової діяльності на кафедрі.






