Головна

Структура / Кафедри університету / Державного управління і місцевого самоврядування / Експертно-консультативна допомога / ЕКСПЕРТНА ПІДТРИМКА ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ МАГІСТРІВ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ

ЕКСПЕРТНА ПІДТРИМКА ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ МАГІСТРІВ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ

09 вересня 2022 року професор кафедри державного управління і місцевого самоврядування, д.держ.упр., професор Микола Дурман взяв участь у спільному засіданні робочої групи МОН України з питань методичного, організаційного та аналітичного забезпечення єдиного державного кваліфікаційного іспиту...

09 вересня 2022 року професор кафедри державного управління і місцевого самоврядування, д.держ.упр., професор Микола Дурман взяв участь у спільному засіданні робочої групи МОН України з питань методичного, організаційного та аналітичного забезпечення єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування» галузі знань «Публічне управління та адміністрування» та експертів з розробки тестів єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ) цієї спеціальності.

Серед питань, що виносилися на розгляд, були такі:

  1. Звіт про опитування експертів щодо психометричної оцінки результатів ЄДКІ.
  2. Обговорення методології обґрунтування та встановлення рівня порогового балу складання ЄДКІ.

Сергій Мудрук, президент Міжнародної громадської організації «Універсальна екзаменаційна мережа» (UENet) розповів про результати опитування експертів щодо психометричної оцінки результатів ЄДКІ. Це опитування проводилося серед 88 експертів, серкд яких був і професор М. Дурман. Експертам були надіслані всі 150 питань, що виносилися на грудневий 2021 року ЄДКІ, і їх необхідно було оцінити за методом Ангофа та журнальним методом. Всі експерт були розділені на дві групи і за визначеним методом провели оцінювання відповідності тестових запитань отриманим студентами балам.

Були представлені результати такого оцінювання, проте після першого такого оцінювання не встановлюють мінімальний прохідний бал, оскільки за обраною методикою розробки таких тестів необхідно провести від трьох до п’яти ітерацій експертного оцінювання та проміжного встановлення мінімального прохідного балу. Проте через карантинні та військові обмеження буде проведено не три, а дві ітерації такого оцінювання. Експерти змінять методи оцінювання, проведуть протягом місяця проведуть другу ітерацію власне оцінювання. За результатами другої ітерації цього оцінювання буде встановлено концепт «мінімально підготованого кандидата» та релевантний пороговий («прохідний») бал ЄДКІ.

Це дасть змогу МОН України встановити формальну порогову межу складання чи нескладання тесту (видачі чи не видачі дипломів магістрів), а ЗВО отримають можливість в майбутньому застосовувати рівень цього прохідного балу для контролю результатів навчального процесу підготовки магістрів спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування». Також результати цього експертного оцінювання дадуть можливість закладам вищої освіти, що ведуть підготовку магістрів означеної спеціальності, відкоригувати свої освітні програми та навчальні і робочі плани з метою наближення змістовного наповнення їх навчальних модулів до відповідного стандарту вищої освіти та програми ЄДКІ.

Більшість присутніх (а їх було більше 70) висловили думку, що «пілотне» проведення ЄДКІ показало, що необхідно виважено та конструктивно підходити до складання тестових запитань, не допускати можливостей неправильного трактування відповідей. Д.держ.упр., професор Наталія Драгомирецька та д.держ.упр., професор Валентина Мамонова звернули увагу на проблемні місця тестових завдань, що викликали певні зауваження в експертному середовищі. Саме тому перед другою ітерацією оцінювання буде проведено удосконалення тестових завдань.

Кожне питання порядку денного засідання викликало жваву дискусію, оскільки має вплив на якість підготовки магістрів спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування».

Засідання відбулося за сприяння UENet та технічної підтримки державної установи «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти».