Про університет / Новини університету / ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ |

ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Дата 06.03.2023 11:28
Викладачі кафедри впроваджують у навчальний процес розширений спектр технологій дистанційної освіти.
В основу дистанційного викладання та вивчання дисциплін кафедри, в першу чергу, було покладено високоефективні корпоративні інформаційні системи та ресурси Херсонського національного технічного університету, такі як: багатофункціональна модульна система управління електронним навчанням Moodle; програма для організації відеоконференцій Recosha meet, інтегрована до системи Moodle; електронна пошта Zimbra тощо. Разом із тим, тривала практика організації навчання за дистанційними технологіями наочно продемонструвала, що зацікавленість студентів у такому форматі здійснення освіти суттєво зростає в разі застосування низки додаткових інструментальних засобів, що дозволяють значно розширити спектр функціональних можливостей віддаленої комунікації та зробити її більш адаптивною. Згідно з вищесказаним, викладачі кафедри ІТ додатково застосовують у процесі здійснення дистанційного навчання такі сучасні інформаційні телекомунікаційні технології, як: сервіси для організації відеоконференцій Zoom, Google Meet; месенджери Telegram, Viber, Discord; різноманітні поштові сервіси; засоби мобільного зв`язку; дистанційні платформи зі сфери неформальної освіти тощо.
Окремо слід відзначити активне застосування викладачами кафедри ІТ сучасної та дуже популярної системи Discord. Практика роботи з месенджером Discord показала, що його дуже зручно використовувати для здійснення індивідуальної роботи зі студентами у ході проведення лабораторних занять. В якості основних переваг системи Discord для освітнього процесу кафедри ІТ, викладачі відзначили такі її властивості: безкоштовність, за відсутності суттєвих обмежень; широке розповсюдження серед молоді; можливість здійснювати паралельні демонстрації персональних екранів студентів і вільно переміщуватися між ними; можливість створювати спільноти й управляти ними, задавати в них персональні права викладачів і студентів, спілкуватися в спільнотах із одногрупниками та з представниками інших груп у загальних чатах; висока стабільність (стійкість щодо блокування, невимогливість до швидкості Internet тощо). Проілюструємо особливості роботи системи Discord декількома наочними графічними прикладами.

На першому рисунку представлено приклад демонстрації екрану під час проведення лабораторного заняття, де можна побачити, що саме демонструє конкретний студент, а також перелік учасників конференції, котрий, за необхідності, можна приховати.

Другий рисунок представляє приклад розподілу на групи під час проведення заняття, де кожна група має свою виділену конференцію, що завжди є доступною (за необхідності, студенти можуть збиратися та спілкуватися в цій конференції в будь-який час самостійно, без викладача); третій рисунок показує, що Discord дозволяє відстежувати випадки запуску студентами ігор під час проведення заняття, та інформувати про них викладача
