Про університет / Новини університету / ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ |
![](/var/ezwebin_site/storage/images/pro-universitet2/novini-universitetu/osoblivostii-zdiijsnennya-distanciijnogo-navchannya-na-kafedrii-iinformaciijnih-tehnologiij/580053-1-ukr-UA/OSOBLIVOSTII-ZDIIJSNENNYA-DISTANCIIJNOGO-NAVCHANNYA-NA-KAFEDRII-IINFORMACIIJNIH-TEHNOLOGIIJ_medium.jpg)
ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Дата 06.03.2023 11:28
Викладачі кафедри впроваджують у навчальний процес розширений спектр технологій дистанційної освіти.
В основу дистанційного викладання та вивчання дисциплін кафедри, в першу чергу, було покладено високоефективні корпоративні інформаційні системи та ресурси Херсонського національного технічного університету, такі як: багатофункціональна модульна система управління електронним навчанням Moodle; програма для організації відеоконференцій Recosha meet, інтегрована до системи Moodle; електронна пошта Zimbra тощо. Разом із тим, тривала практика організації навчання за дистанційними технологіями наочно продемонструвала, що зацікавленість студентів у такому форматі здійснення освіти суттєво зростає в разі застосування низки додаткових інструментальних засобів, що дозволяють значно розширити спектр функціональних можливостей віддаленої комунікації та зробити її більш адаптивною. Згідно з вищесказаним, викладачі кафедри ІТ додатково застосовують у процесі здійснення дистанційного навчання такі сучасні інформаційні телекомунікаційні технології, як: сервіси для організації відеоконференцій Zoom, Google Meet; месенджери Telegram, Viber, Discord; різноманітні поштові сервіси; засоби мобільного зв`язку; дистанційні платформи зі сфери неформальної освіти тощо.
Окремо слід відзначити активне застосування викладачами кафедри ІТ сучасної та дуже популярної системи Discord. Практика роботи з месенджером Discord показала, що його дуже зручно використовувати для здійснення індивідуальної роботи зі студентами у ході проведення лабораторних занять. В якості основних переваг системи Discord для освітнього процесу кафедри ІТ, викладачі відзначили такі її властивості: безкоштовність, за відсутності суттєвих обмежень; широке розповсюдження серед молоді; можливість здійснювати паралельні демонстрації персональних екранів студентів і вільно переміщуватися між ними; можливість створювати спільноти й управляти ними, задавати в них персональні права викладачів і студентів, спілкуватися в спільнотах із одногрупниками та з представниками інших груп у загальних чатах; висока стабільність (стійкість щодо блокування, невимогливість до швидкості Internet тощо). Проілюструємо особливості роботи системи Discord декількома наочними графічними прикладами.
![](/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/photo_2023-03-06_12-23-52/580059-1-ukr-UA/photo_2023-03-06_12-23-52_ultralarge.jpg)
На першому рисунку представлено приклад демонстрації екрану під час проведення лабораторного заняття, де можна побачити, що саме демонструє конкретний студент, а також перелік учасників конференції, котрий, за необхідності, можна приховати.
![](/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/photo_2023-03-06_12-23-49/580063-1-ukr-UA/photo_2023-03-06_12-23-49_ultralarge.jpg)
Другий рисунок представляє приклад розподілу на групи під час проведення заняття, де кожна група має свою виділену конференцію, що завжди є доступною (за необхідності, студенти можуть збиратися та спілкуватися в цій конференції в будь-який час самостійно, без викладача); третій рисунок показує, що Discord дозволяє відстежувати випадки запуску студентами ігор під час проведення заняття, та інформувати про них викладача
![](/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/photo_2023-03-06_12-23-45/580067-1-ukr-UA/photo_2023-03-06_12-23-45_ultralarge.jpg)