Головна

Структура / Кафедри університету / Харчових технологій / Концепція розвитку кафедри харчових технологій

Концепція розвитку кафедри харчових технологій

Концепція діяльності кафедри харчових технологій є складовою Концепції освітньої діяльності Херсонського національного технічного університету щодо підготовки фахівців спеціальності 181 Харчові технології за освітньо-професійними програмами:

- «Харчові технології» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

- «Технології продуктів бродіння та виноробства» другого (магістерського) рівня вищої освіти

- «Технології зберігання, консервування та переробки плодів і овочів» другого (магістерського) рівня вищої освіти

Бачення (візія). Кафедра харчових технологій – один із лідерів у сфері підготовки технологів з харчових технологій, що визначає стандарти якості навчання цих фахівців, відповідно до вимог часу, враховуючи кон’юнктуру ринку праці та сучасні тенденції розвитку харчових технологій через використання інноваційних способів навчання із забезпеченням повної реалізації науково-педагогічного потенціалу працівників кафедри.

Місією кафедри є – підготовка висококваліфікованих фахівців зі знаннями інноваційного характеру для виконання науково-дослідних, педагогічних та управлінських функцій, що пов’язані з харчовими технологіями і спроможних забезпечувати конкурентоспроможність випускників університету на національному та міжнародному ринках праці.

Мета – інноваційний освітній і науковий центр з високою корпоративною культурою, постійним прагненням досконалості, який формує високоосвічену, національно-свідому особистість, забезпечує її професійне становлення, створює умови для творчої самореалізації, наукового пошуку, міжнародного співробітництва і мобільності.

Завданнями стратегії розвитку кафедри харчових технологій є:

- розширення діяльності кафедри у проектах, програмах спільно з виробничими підприємствами, організаціями;

- розширення співробітництва з українськими університетами;

- створення в університеті сприятливих умов для розбудови міжнародної діяльності.

Головними напрямами розвитку кафедри є:

1) участь у програмах двостороннього і багатостороннього міждержавного обміну студентами, аспірантами, науково-педагогічними та науковими працівниками забезпечення можливості навчання, стажування, обміну студентами, аспірантами та викладачами за кордоном у рамках програм UNESCO, Erasmus +, Фонду Фулбрайта тощо. Налагодження систематичної роботи з інформування студентів та викладачів про участь у міжнародних освітніх і наукових програмах й проектах;

2) участь у міжнародних освітніх та наукових програмах;

3) участь студентів, магістрів, аспірантів, науковців та науково-педагогічних працівників університету у Державній програмі мобільності;

4) залучення коштів міжнародних фондів, установ, громадських організацій тощо для виконання наукових, освітніх та інших програм.

Стратегічні цілі кафедри харчових технологій:
1. Розширення освітніх можливостей кафедри
2. Підвищення наукового потенціалу кафедри
3. Розвиток матеріально-технічної бази кафедри
4. Збереження та розширення міжнародної співпраці кафедри

Враховуючи основні задачі, які постають в зв’язку з формуванням загальноєвропейського освітнього простору, забезпеченням міжнародного визнання національних освітніх програм, мобільністю студентів і викладачів, підвищенням якості освіти та виконуючи основні заходи Концепції розвитку ХНТУ колектив кафедри харчових технологій спрямовує свої зусилля на підготовку конкурентоспроможних фахівців в галузі виробництва харчових продуктів відповідно досягнень світової та вітчизняної науки і освіти, загальнодержавного рівня знань, умінь та вимог міжнародних критеріїв і стандартів вищої освіти, а саме:

  1. Формування кафедрою якісного навчального середовища з метою надання освітніх послуг європейського рівня підготовки фахівців за освітньо-професійними програмами "Харчові технології", «Технології продуктів бродіння та виноробства», «Технології зберігання, консервування та переробки плодів і овочів».
  2. Здійснення освітньої діяльності у відповідності з вимогами стандартів вищої освіти з харчових технологій та критеріями оцінювання якості реалізації освітніх програм.
  3. Використання в навчальному процесі сучасних досягнень науки і техніки, інформаційних технологій та програмного забезпечення, новітньої навчальної та науково-методичної літератури.
  4. Розширення співпраці з міжнародними організаціями, надання можливості українським і іноземним студентам нострифікації дипломів університету на міжнародному рівні, розширення стажувань за кордоном, широке залучення іноземних студентів є пріоритетними завданнями університету з подальшої інтеграції до європейського та світового науковоосвітнього простору
  5. Залучення до організації та реалізації освітнього процесу представників роботодавців, професіоналів-практиків.
  6. Розширення науково-технічних зв’язків кафедри з вузами України та інших країн, участі в наукових конференціях, семінарах, конкурсах.
  7. Підвищення ефективності наукової діяльності, впровадження в навчальний процес її результатів та сучасних практик з харчових технологій.
  8. Створення доступної і зрозумілої усім учасникам освітнього процесу інформації щодо цілей, змісту та програмних результатів навчання у формі силабуса, що відповідає вимогам студентоцентрованого підходу та принципам академічної свободи.
  9. Створення філій кафедри на провідних переробних підприємствах. Організація виїзних практичних та лабораторних занятть на підприємствах галузі (м. Херсон та Херсонської області) (*проведення лабораторних занять в умовах виробництва). Удосконалення матеріальної бази для забезпечення професійно спрямованого навчання.
  10. Постійне вивчення та періодична оцінка наповнення фонду електронної бібліотеки університету з дисциплін кафедри та участь у формуванні плану включення до фонду електронної бібліотеки матеріалів, що мають повністю забезпечити ефективну самостійну роботу студентів. Здійснення заходів щодо посилення ефективності виховного процесу, зміцнення його інтеграції з навчальною діяльністю студентів і викладачів кафедри, обов’язкового визначення виховних завдань навчальних дисциплін та контролю за їх реалізацією.
  11. Підтримання інтеграційних зв’язків між наукою та виробництвом. Посилення партнерських зв’язків з роботодавцями з метою підвищення рівня працевлаштування студентів-випускників шляхом удосконалення механізму проведення виробничої практики та стажування викладачів.