Структура / Кафедри університету / Кафедра державного управління і місцевого самоврядування / Академічна доброчесність |
Академічна доброчесність
Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Автор – фізична особа, творчою працею якої створено твір.
Твір (робота, матеріал) – інформація, як результат наукової чи навчально-методичної діяльності конкретної особи (чи у співавторстві), представлена на паперових носіях або в електронному вигляді у мережі Інтернет (монографія, підручник, навчальний посібник, стаття, тези, препринт, автореферат і рукопис дисертації (дисертаційна робота), магістерська чи бакалаврська робота, курсова робота чи проект, реферат, есе, контрольна робота тощо).
Плагіат – оприлюднення (опублікування), повністю або частково, чужого твору під іменем особи, яка не є автором цього твору (ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права»). Цитата – порівняно стислий уривок з літературного, наукового чи будь-якого іншого (у тому числі оприлюдненого у мережі Інтернет) твору, який використовується, з обов’язковим посиланням на його автора і джерело цитування, іншою особою у своєму творі з метою зробити зрозумілішими власні твердження або для посилання на погляди іншого автора в автентичному формулюванні.
Унікальність твору (роботи, матеріалу) – співвідношення (у відсотках) матеріалу, що не має збігів з іншими публікаціями, до загального обсягу матеріалу.
Нормативна база
Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII «Про освіту»
Закон України від 01.07.2014 р. № 1556-VII «Про вищу освіту»
Лист МОН України «Про планування дисертацій» (від 11.06.2020 р. № 1/9-318)
Етичний кодекс ученого України
Корисна інформація
Розширений глосарій термінів та понять із академічної доброчесності
Інформаційні бюлетені «Академічна доброчесність»
Випуск 1. Як мені писати без академічного плагіату?
Випуск 2. Плагіат = порушення авторських прав?
Випуск 3. Як вижити без самоплагіату?
Випуск 4. Скільки відсотків можна? (Як користуватися антиплагіатними програмами?)
Випуск 5. Студентський плагіат, частина I. Хто винен?
Випуск 6. Студентський плагіат, частина II. Що робити?
Випуск 7. Як підвищити якість оцінювання?
Випуск 8. Як підтримати чесність дистанційного навчання?
Випуск 9. Як поліпшити (не)дистанційне викладання?
Випуск 10. Як формулювати результати навчання?
Випуск 11. Як підготувати якісний силабус?
Випуск 12. Як посилити політику доброчесності ЗВО?
Випуск 13. Як протидіяти неправдивому авторству?
Випуск 14. Як запобігти аутсорсингу завдань?
Випуск 15. Як реагувати на порушення доброчесності?
Випуск 16. Якими бувають фальсифікації та фабрикації?
Випуск 17. Що сприяє недоброчесності?
Випуск 18. Як рецензувати дипломну роботу?
Випуск 19. Чому слід зважати на конфлікт інтересів?
Випуск 20. Які корупційні ризики можуть мати місце у закладі вищої освіти?
Випуск 21. Що нам слід змінити?
Випуск 22. Як відновити викладання?
Випуск 23. В якій формі провести семестровий екзамен?
Випуск 24. Як підготувати тестове завдання?
Випуск 25. Як уберегтися від лабетів фабрик наукових публікацій?
Випуск 26. Що в сфері академічної доброчесності пропонує робити Рада Європи?
Випуск 27. Як допомогти студентам і аспірантам досліджувати доброчесно?
Випуск 28. Анонімно чи відкрито? Як рецензувати наукові статті?
Випуск 29. Якої думки Рада Європи про етичні стандарти у педагогічній професії?
Випуск 30. Що думає про рейтинги Європейська асоціація університетів?
Випуск 31. Заява про академічну доброчесність у Європейському просторі вищої освіти