Про університет / Новини університету / УЧАСТЬ У МІЖНАРОДНІЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ "ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ В ОСВІТІ В УМОВАХ ВІЙНИ - АНТИКРИЗОВІ РІШЕННЯ, МОЖЛИВОСТІ, ПЛАНИ" |
УЧАСТЬ У МІЖНАРОДНІЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ "ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ В ОСВІТІ В УМОВАХ ВІЙНИ - АНТИКРИЗОВІ РІШЕННЯ, МОЖЛИВОСТІ, ПЛАНИ"
Дата 19.08.2022 16:11
18 серпня 2022 року викладачі кафедри державного управління і місцевого самоврядування д.держ.упр., професор Микола Дурман та к.держ.упр., доцент Олена Дурман взяли участь у пленарному засіданні Міжнародної науково-практичної конференції "Цифрова трансформація в освіті в умовах війни - антикризові рішення, можливості, плани". Основними організаторами заходу виступили Міністерство освіти і науки України та Міністерство цифрової трансформації України.
Серед запрошених були заступники голів обласних військових адміністрацій з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO), представники місцевих органів управління освітою, відповідальні за цифровий розвиток освіти, представники закладів освіти, відповідальні за цифровий розвиток закладу та організацію дистанційного навчання та інші.
Конференцію відкрив Дмитро Завгородній, Генеральний директор директорату цифрової трансформації МОН України. У вступному слові він привітав присутніх з початком такого важливого заходу, побажав усім мирного неба, здоров’я і наснаги на нелегких освітянській та управлінській нивах.
Під час заходу розглядалися питання цифрової трансформації освіти в умовах війни, а також пропонувалися можливі підходи, механізми та інструменти для формування антикризових рішень в освіті та науці, дослідженнях та управлінні.
Доповідачами було окреслено ряд підходів, які ґрунтуються на чотирьох «китах» формування сучасного освітнього середовища: цифрова інфраструктура, електронний контент, онлайн процеси і послуги, цифрові навички. Всі ці підходи у тому чи іншому вигляді ще 2019 року розглядалися доцентом Дурман О.Л. під час написання дисертації «Освітнє інформаційно-комунікаційне середовище: організаційний механізм формування». Їх реалізація дозволить трансформувати сферу освіти і науки, адаптувавши її до нових викликів та забезпечивши безперервне функціонування в умовах воєнного стані та у післявоєнний період.
Представники громадського сектору та бізнес-структур представили свої напрацювання щодо цифровізації сфери освіти і науки. Серед них:
- СПІЛЬНО ДО НАВЧАННЯ https://osvitanow.org/
- YouTube-платформа “Навчання” - https://www.youtube.com/channel/UCtFRv9O2AHqOZjjynzrv-xg
- Google Workspace for Education - https://teachfromanywhere.google/intl/uk/#for-teachers
- Цифрова освіта Google - https://www.digitaleducation.in.ua/
- Всеукраїнська школа онлайн - https://lms.e-school.net.ua/
- Національна платформа можливостей професійного розвитку педагогічних працівників «EdWay» - https://edway.in.ua/uk/
- ДІЯ - освіта - https://osvita.diia.gov.ua/
Особливу цікавість для закладів вищої освіти можуть становити ініціативи таких визнаних платформ неформальної освіти, як Coursera, EdEx і Udemy. З ними є домовленість щодо підключення ЗВО та ці платформи надають можливість українським студентам безкоплатно проходити навчання на курсах від провідних начальних закладів світу.
Крім того, є наказ МОН, який дозволяє зараховувати знання, отримані на цих платформах неформальної освіти, як результати навчання у системі формальної освіти.
Наприкінці конференції Роксолана Швадчак, в.о керівника експертної групи директорату цифрової трансформації МОН подякувала присутнім за плідну дискусію та наголосила, що вже є проєкт Стратегії цифрової трансформації освіти і науки до 2025 року, в якому враховано більшість пропозицій, що висловлювалися доповідачами.