Головна

Про університет / Новини університету / РЕАЛІЇ РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ ТА СФЕРИ ГОСТИННОСТІ: ВИКЛИКИ ТА ШЛЯХИ ВІДНОВЛЕННЯ

РЕАЛІЇ РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ ТА СФЕРИ ГОСТИННОСТІ: ВИКЛИКИ ТА ШЛЯХИ ВІДНОВЛЕННЯ

Херсонщина традиційно вважалася краєм туристичним. І хоча сьогодні, на превеликий жаль, південь України як туристичний напрямок тимчасово втрачений, все ж організатори конференції «Синергія науки і бізнесу у повоєнному відновленні Херсонщини» виділили в програмі заходу окрему секцію, присвячену саме цій галузі

Модератором секції стала доктор економічних наук, професорка кафедри менеджменту, маркетингу і туризму ХНТУ Лілія Корчевська. Серед учасників – науковці з Чернівців, Ужгороду, Запоріжжя, Херсону, Дніпра; відомі херсонці, які в попередні роки чимало зусиль доклали, щоб Херсонщина приваблювала туристів, - Олександр Книга, Олексій Білецький, Павло Ярмій, Тетяна Волинець; а також співробітники і керівник Управління маркетингу міста і туризму Херсонської міської ради Наталія Литвиненко

Порушені теми передбачали ґрунтовне висвітлення й обговорення. Наразі туристична галузь в Херсонському регіоні повністю зупинилася. Ще складно оцінити всі втрати, однак вже зараз область займаємо друге місце після Донецької по кількості пошкоджених об’єктів туристичної сфери (за даними Держагентства розвитку туризму).

Як справедливо сказав Олександр Книга, генеральний директор і худ.керівник Херсонського академічного музично-драматичного театру ім.М.Куліша, зараз тільки оптиміст може говорити про туризм на Херсонщині. Але всі, хто хочуть жити не лише сьогоднішнім днем, вже під час війни думають про те, як вони будуть жити після її закінчення. Вселяє надію і досвід відновлення туристичної сфери в країнах, що пережили війну. Прикладами для України можуть бути Словаччина та Хорватія.

Відновлення туризму на Херсонщині, за словами голови Державного агентства розвитку туризму України (ДАРТ) Мар'яни Олеськів, це не просто відродження туристичних маршрутів, а стратегія відновлення регіону. Вона має передбачати побудову доріг, розвиток локальних атракцій та локацій.

Звісно, зараз прогнозувати важко, втім розуміємо, що туризм після війни буде іншим. Будуть нові туристичні магніти, а це потребуватиме облагородження українських архітектурних, історичних та природніх пам'яток і розвитку навколо них відповідної інфраструктури. З’являться нові маршрути, нові пам’ятники, нові історії та назви.

Як підкреслив спікер Олексій Білецький, пам’ятники треба буде робити сучасними, цікавими, з урахуванням новітніх світових технологій. Він також розповів, що необхідно розробити туристичні програми по місцям військової слави ЗСУ і пояснив, чому возити людей на екскурсії до зруйнованих міст — це нормально. Туристичний центр «ХерсОN», створений ще братами Білецькими ще в 2013 році, розробляє тур до Чорнобаївки, славетного села на Херсонщині. Але головним фактором для початку будь-якої екскурсійної діяльності залишається безпека.

Було також зазначено, що відродженню туристичної галузі після закінчення бойових дій в регіоні буде сприяти і той факт, що туризм – це свого роду спосіб психологічної реабілітації. І Херсонщина має бути готова запропонувати свої туристичні «родзинки». Не менш важливим є планування, як використати потенціал регіону для реабілітації військовослужбовців.

Говорили на секції і про людей… повернуться чи ні? Думки розійшлись, але анкетування у відомому херсонцям Телеграм каналі є показовим. На питання: чи збираєтесь повертатись в Херсон? Відсотки розподілилися наступним чином: 60% - так, як тільки припиняться обстріли; 27% - у Херсоні; 13% - ні, бо гарно влаштувався на новому місці або поїду шукати більш перспективне місце.

Членами оргкомітету секції (завідуючим кафедрою менеджменту, маркетингу і туризму, к.е.н., доцентом Русланом Набокою та д.е.н., професоркою Лілею Корчевською) подано рекомендації щодо відновлення туризму на Херсонщині, серед яких:

1) Ключовим фактором для відновлення галузі є безпека туристів: розмінування територій; побудова бомбосховищ та укриттів на туристичних маршрутах, а також мінімізація режимних об’єктів і військових частин;

2) Актуальним є розвиток нових видів туризму, а саме:

а) військового (воєнного туризму, мілітарі туризму, зброярського туризму), метою якого є відвідання місцевості, пов'язаної з військовими та воєнними діями;

б) «туризму пам’яті» та «темного туризму» (dark-тури), метою якого є відвідування місць, що пов’язані зі смертю та трагедією;

в) волонтерського або співчуваючого туризму, метою якого є відвідування міст для участі у різних благодійних проєктах.

3) Меморіалізація певних видатних об’єктів Херсонщини, таких як: Чорнобаївський аеропорт, Антонівський міст, Бузковий парк зробить ці об’єкти своєрідними символами слави. При цьому вони мають бути створені не на кшталт радянських пам’яток, а з використанням сучасних «вау-ефектів» (наприклад, світлових інновацій тощо).

4) Разом з начальником управління маркетингу міста і туризму Херсонської міської ради Наталією Литвиненко запропоновано розробити туристичний бренд Херсонщини, маркетингову стратегію його просування та регулярне проведення промо-кампаній та event-заходів. А також підготувати загальне звернення до Кабінету Міністрів України та Верховної Ради щодо запровадження інструментів сприяння відновленню туристичного бізнесу в регіоні: введення податкових канікул, надання пільгових кредитів, державної допомоги на відновлення втраченого бізнесу в галузі туризму.

ПОСИЛАННЯ НА ФОТО УЧАСНИКІВ

ПОСИЛАННЯ НА ЮТУБ

ПОСИЛАННЯ НА СЕРТИФІКАТИ УЧАСНИКІВ