Структура / Кафедри університету / Інформатики і комп’ютерних наук / Профорієнтація / Навчально-методичне забезпечення / Освітня програма спеціальності 105 «Прикладна фізика та наноматеріали» (аспірантура) |
Освітня програма спеціальності 105 «Прикладна фізика та наноматеріали» (аспірантура)

- 1. Опис освітньої програми
Освітній ступінь |
Доктор філософії |
Галузь знань |
10. Природничі науки. (Chemical and bioengineering) |
Спеціальність |
105. Прикладна фізика та наноматеріали (Biomedical engineering) |
Кваліфікація |
Доктор філософії з прикладної фізики та наноматеріалів |
Тип диплома та обсяг програми |
Одиничний ступень. 60 кредитів ЕКТС/ 4 академічних роки |
Вищий навчальний заклад |
Херсонський національний технічний університет |
Акредитуюча організація |
Міністерство освіти і науки України |
Період акредитації |
Планується перша акредитація в 2020 році |
Рівень програми |
Третій (освітньо-науковий) рівень – 8 рівень НРК |
Вимого до рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання |
Спеціаліст або магістр |
А |
Мета освітньої програми |
||
Забезпечити підготовку в області прикладної фізики та наноматеріалів і підтримати студентів у виконанні ними оригінальних наукових досліджень, що направлені на отримання нових наукових знань, підготовки до захисту дисертації в предметній області прикладної фізики та наноматеріалі, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. Розвиток особистісного дослідницького потенціалу та творчого системного мислення. |
|||
Характеристика програм |
|||
В |
|||
1. |
Предметна область |
Об’єкт вивчення: закономірності фізики конденсованого стану та практика утворення наноматеріалів. Цілі навчання: застосування набутих компетентностей для 1) розвитку природничих наук з метою прискорення науково-технічного прогресу; 2) розробки нових матеріалів з метою задоволення потреб суспільства; 3) удосконалення навчального процесу за рахунок впровадження інноваційних інструментів. Теоретичний зміст предметної області: дослідження та аналіз законів конденсованого стану; дослідження сучасні проблеми матеріалознавства та нанотехнологій. Методи, методики та технології: загальнонаукові та креативні методи пізнання у професійній діяльності; методики поставки задач та розробки програм досліджень, методи вибору адекватних засобів та методи рішення експериментальних та теоретичних задач; інтерпретувати, представляти отримані результати; методики вищої школи та наукових досліджень; методи морфологічного аналізу та систематизації, індукції та дедукції, синтезу та порівняння. |
|
2. |
Основний фокус програми та спеціалізації |
Підготовка фахівців до організаційно-управлінської, аналітичної і науково-дослідної діяльності в галузі прикладних наук з акцентом на дослідження в фізиці конденсованого стану та наноматеріалів |
|
3 |
Орієнтація програми |
Дослідницько-інноваційна. |
|
4 |
Особливості та відмінності |
Особливості освітньо-наукової програми полягають у розширенні спектру форм здобуття та розвитку умінь і навичок, до складу яких включено: презентація результатів проміжних наукових досліджень англійською мовою; проведення проміжних міждисциплінарних наукових досліджень під керівництвом одного або двох наукових керівників; підготовку спільно з викладачами методичних рекомендацій до проведення занять за дисциплінами теоретичного курсу; проведення занять для аспірантів представниками провідних підприємств та університетів і науково-дослідних інститутів України; проведення занять для аспірантів запрошеними іноземними викладачами. |
|
С |
Працевлаштування та продовження освіти |
||
|
Професійні права |
У разі здобуття наукового ступеня доктора філософії з прикладної фізики та наноматеріалів має право займати такі посади: 1) в науково-дослідних установах: науковий співробітник; старший науковий співробітник; завідувач лабораторією. 2) в бізнесі: науковий консультант; керівник наукової лабораторії; начальник відділення; начальник служби впровадження 3) у навчально-педагогічній діяльності: асистент; викладач вищого навчального закладу; викладач професійно-технічного навчального закладу; науковий співробітник (методи навчання); науковий співробітник-консультант (методи навчання); молодший науковий співробітник |
|
2. |
Продовження освіти (академічне право) |
Успішне завершення навчання передбачає можливість виконання наукової програми 9-го рівня НРК та отримання 2-го наукового ступеня доктора наук. |
|
D |
Стиль та методика викладання |
||
1. |
Підхід до викладання та навчання |
Проблемно-орієнтоване виконання науково-дослідницьких проектів в малих групах, електронне навчання в системі Moodle, самонавчання, навчання на основі досліджень, проведення занять англійською мовою тощо. Викладання проводиться у вигляді: лекції, мультимедійні лекції, інтерактивні лекції, семінари, практичні заняття, майстер-класи представників компаній, навчальні візити на підприємства, самостійне навчання, індивідуальні заняття тощо. |
|
2. |
Форма контролю |
Письмово- усні екзамени, усні презентації, поточний контроль, захист наукових проектів, захист дисертаційної роботи тощо. |
|
Е |
Програмні компетентності |
||
|
|
Інтегральна компетентність- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризуються комплексністю і визначеністю умов. |
|
1. |
Загальні компетентності |
Дослідницька здатність. Компетентність ініціювати та виконувати наукові дослідження, що приводять до отримання нових знань і розуміння фізичного всесвіту. Групова робота. Здатність аргументовано переконувати колег у правильності пропонованого рішення, вміти донести до інших свою позицію. Креативність. Потенціал креативності у генерування ідей та досягнення наукових цілей. Комунікаційні навички. Здатність ефективно спілкуватися із спеціальною та загальною аудиторіями, а також представляти складну інформацію у зручний та зрозумілий спосіб усно та письмово, використовуючи відповідну технічну лексику та методи. Міжнародний кругозір. Здатність працювати у великій інтернаціональній групі, ставитися із повагою до національних та культурних традицій, способів роботи інших членів групи. Управлінська здатність. Здатність працювати в умовах обмеженого часу та ресурсів, а також мотивувати та керувати роботою інших для досягнення поставлених цілей. Викладацька здатність. Компетентність навчати студентів бакалаврського рівня на практичних та лабораторних заняттях. Етичні зобов’язання. Демонструвати прихильність до етичних зобов’язань та етики поведінки в наукових дослідженнях. |
|
2. |
Професійні компетентності |
Дослідницькі здатності в області прикладної фізики та наноматеріалів. Компетентність виконувати оригінальні дослідження в експериментальній прикладній фізиці та наноматеріалів і досягати наукових результатів, які створюють нові знання, із звертанням особливої уваги до актуальних задач/проблем та використанням новітніх наукових методів. Технологічні здатності. Компетентність у використанні наукового обладнання та технологій, що відносяться до прикладної фізики. Конструкторські здатності. Компетентність у контрастуванні виробів з наноматеріалів. Здатність аналізу даних. Компетентність аналізувати дані проведених експериментів із дослідження фізики конденсованого стану та матеріалознавства наноматеріалів, які можуть бути великого обсягу та вимагають застосування потужних обчислювальних ресурсів. Здатність до критики та оцінювання. Компетентність інтерпретувати результати експерименту та брати участь у дискусіях із досвідченими фізиками-науковцями стосовно наукового значення та потенційних наслідків отриманих результатів. |
|
F |
Програмні результати навчання |
||
|
|
Здобуття і розумінь поглибленого рівня у прикладній фізиці та наноматеріалознавстві та споріднених областях, включаючи методики проведення експериментів і технології отримання наноматеріалів, рівень цих знань повинен бути достатнім для проведення наукових досліджень на рівні останніх світових досягнень і направленим на їх розширення та поглиблення. Здатність ясно та ефективно описувати інтенсивні, глибокі й деталізовані результати наукової роботи. Здатність вести спеціалізовані наукові семінари та публікувати наукові статті в основних наукових журналах у даній області. Здатність робити огляд та пошук інформації в спеціалізованій літературі, використовуючи різноманітні ресурси: журнали, бази даних, он-лайн ресурси. Здатність підготувати та успішно захистити дисертаційну роботу на основі індивідуальних досліджень, а також використати (та визнати) результати інших членів наукової групи. Досягнення відповідних знань, розумінь та здатностей використання методів аналізу даних і статистики на найсучаснішому рівні. Здатність створювати крупні програмні продукти на різних мовах програмування відповідно до потреб дисертаційного дослідження, а також адаптувати, удосконалювати та вбудовувати програмні продукти, початково призначені для іншої мети. Здатність моніторити та управляти технологічними процесами отримання та конструювання наноматеріалів в сучасних складних лабораторних установках, включаючи спеціалізовану електроніку, системи збору даних та інше спеціалізоване обладнання, яке може включати інші області фізики: оптику, механіку, медичну фізику. Має чітко розумітися, що найбільш важливі та вагомі результати в докторській програми не можна сповна назвати результатами навчання, а скоріше – результатами наукових досліджень, у яких створюється або застосовується нове знання (через опубліковані дисертацію, статті, патенти, створені супутні/додаткові/побічні продукти/результати (spin-off) тощо). |
|